Ο Δάσκαλος

ΕΥΣΤΑΘΙΟΣ ΛΙΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

(Khenpo Kunzang Trinley Dorje Tsal)

 

Ο Ευστάθιος Λιακόπουλος γεννήθηκε στην Αρκαδία και ήταν φυσικό να επηρεαστεί με τρόπο ανεξίτηλο από τον κρυφό και φανερό παγανισμό αυτής της μυθικής χώρας. Ειδικότερα γεννήθηκε στα Τρίκορφα, το 1927, στο σημείο από όπου ο Κολοκοτρώνης έδωσε τη γνωστή μάχη για την απελευθέρωση της Τρίπολης. Το απλό σπίτι της οικογένειας, στην κορυφή ενός λόφου, είχε μόνο μια διάκριση: ο Γέρος του Μοριά να κάθεται στο παραγώνι του συχνά. Τα καλοκαίρια η οικογένεια κοιμόταν στο γειτονικό αλώνι και ο Ευστάθιος από το φυσικό αυτό πλανητάριο, με τη βοήθεια της γιαγιάς του της Λεούσας, αντίκρισε από την ηλικία των τεσσάρων ετών, τους αστερισμούς και τα νεφελώματα του δικού μας ουρανού.

SAMSUNG CAMERA PICTURES

Στην Τρίπολη όπου μετακινήθηκε η οικογένεια, είχε την ευκαιρία να τελειώσει το 2ο Δημοτικό σχολείο. Στις αρχές της φοίτησής του στο Α’ Γυμνάσιο, έζησε το Όχι των Ελλήνων και του Μεταξά, την κατοχή και τον εμφύλιο. Ακολούθησε τη Νομική σχολή, με παρένθεση τρία χρόνια στο στρατό, και μετά το πτυχίο του, δύο χρόνια τότε σαν ασκούμενος, το 1958 έγινε Δικηγόρος. Το 1959 πηγαίνει στην Πάδοβα για μεταπτυχιακές σπουδές, πάνω στη Φιλοσοφία του Δικαίου, αλλά οικογενειακοί λόγοι τον ανάγκασαν να επιστρέψει στην Αθήνα. Το πρώτο του έργο «Βασίλειος, Διγενής, Ακρίτας, βραβεύθηκε στη συνέχεια από τον Καλοκαιρίνειο θεατρικό διαγωνισμό. Εργάστηκε στην εφημερίδα«Βραδυνή», κοντά στον Μπάμπη Κλάρα, στη Λογοτεχνική της έκδοση. Ο γνωστός Δικηγόρος Ιωάννης Παπαηλιού, στο γραφείο του οποίου έκανε την άσκησή του, τον κατέστησε το 1960 μέλος της αρχαιότερης Τεκτονικής Στοάς των Αθηνών, του Πυθαγόρα, της οποίας το 1969 κατέστη και ο ίδιος Πρόεδρος. Ο Τεκτονισμός απετέλεσε βασικό πυλώνα της ατομικής του εξέλιξης, τον υπηρέτησε έως τα ανώτατα διοικητικά αξιώματα δρώντας και ιερουργώντας με αγάπη και συνέπεια στις αξίες του θεσμού.

%ce%b3%ce%ba%ce%b9%ce%ba%ce%b1%cf%83005

Το 1967 ήλθε σε επαφή με μια Βουδιστική σχολή που είχε την έδρα της στο Νέο Ψυχικό. Από τότε άνοιξε για αυτόν ένας καινούργιος κόσμος. Συνέβαλε στην ίδρυση ενός Κέντρου ομιλιών στην οδό Γιάννη Σταθά. Όπου κάλεσε από το Λονδίνο σε εκείνο, τον Sogyal Rinpoche για να διδάξει τις αρχές του Βουδισμού στους λίγους Βουδιστές της Ελλάδας και αργότερα τους Αθηναίους από την αίθουσα της Αρχαιολογικής Εταιρείας, ενεργώντας εκεί και σαν μεταφραστής.

%ce%b3%ce%ba%ce%b9%ce%ba%ce%b1%cf%83002

Στη Νέα Υόρκη συνάντησε το γιό του Πατριάρχη της σχολής των Αρχαίων του Θιβετιανού Βουδισμού Dudjom Rinpoche, τον Shenpen Dawa Rinpoche, ο οποίος του μετέδωσε το Tersar Ngondro, ένα μικρό κείμενο εισαγωγής στο Θιβετιανό Βουδισμό. Το οποίο τον επιφόρτισε να μεταδώσει στη μικρή ομάδα η οποία είχε σχηματιστεί γύρω του. Ακολούθησε επί δύο καλοκαίρια τα μαθήματα της Α.Α. Dudjom Rinpoche στη Γαλλία και την Αμερική, τον οποίο θεωρεί Ριζικό του Διδάσκαλο.

Στη συνέχεια κάλεσε τρεις φορές τον Chogyal Namkai Norbu, που είχε την έδρα του στο όρος Αμιάτα της Ιταλίας. να επισκεφθεί την Ελλάδα και να διδάξει. Την έδρα αυτή του Chogyal Namkai Norbu επισκέφθηκε μάλιστα ο ίδιος τέσσερες φορές.

O xoρός της Vajra (στην Ιταλία με τον Namkai Norbu)

O xoρός της Vajra (στην Ιταλία με τον Chogyal Namkai Norbu)

Είχε την ευκαιρία να μεταβεί στις Ινδίες και να συναντήσει τον επόμενο Πατριάρχη της Σχολής του, την Α.Α. Penor Rinpoche. Έμεινε κοντά του αρκετούς μήνες και ήταν εκείνος που τον ανάδειξε σαν ένα ανώτερο Λάμα της Σχολής τους. Κάλεσε τον Πατριάρχη αυτό δύο φορές στην Ελλάδα, όπου τον συνόδευσε να επισκεφτεί τους Δελφούς, το Ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο και την Ύδρα. Ο Penor Rinpoche εγκαινίασε στην οδό Φιλελλήνων το Κέντρο Βουδιστικών Μελετών και Πρακτικής «Βασιλεύς Μένανδρος», όπου τον ανάδειξε σαν Διδάσκαλο. Το οποίο αργότερα μετεγκαταστάθηκε στην οδό Θεσσαλονίκης για πολλά χρόνια. Το έτος 2000, συνόδευσε τον Penor Rinpoche στην Ταϊλάνδη, όπου έγινε η μετάδοση του Καλατσάκρα σε χίλια άτομα.

Ο Ευστάθιος Λιακόπουλος εξακολουθεί να διδάσκει την παράδοση της σχολής των Αρχαίων (Nyingmapa) στην Ελλάδα, έχει δε αποδώσει στην Ελληνική γλώσσα πάνω από εξήντα ειδικές ασκήσεις της, τις οποίες οι μαθητές του ενεργοποιούν συχνά και συνειδητά για το καλό και τη φώτιση όλων των όντων.

Απο διαλογισμούς στο Αλεποχώρι

Μέλη της Πνευματικής κοινότητος (Sangha) στο Αλεποχώρι

Βιβλιογραφία:

Αυτοτελή βιβλία

Εσωτερικός Κανονισμός Τεκτονικών Εργαστηρίων, Ιδιωτική έκδοση, 1984.

Το Τεκτονικόν Τάγμα της Υόρκης, Ιδιωτική έκδοση, 1985.

Ο Τεκτονισμός στην Ελλάδα (Μια ακόμα κρίση ταυτότητας), 1988.

Το Τεκτονικό Σχίσμα, Ιδιωτική έκδοση, 1988, Ιόνιος φιλοσοφική 2009.

Η Σούτρα της Καρδιάς και η Διαμαντένια Σούτρα, Εκδόσεις Σωμανούς, 1999.

Η Θιβετιανή Βίβλος των Νεκρών, Εκδόσεις Έσοπτρον 1992, Ιόνιος Φιλοσοφική, 2010.

Η Μεγάλη Οδύσσεια του Πνεύματος, από το Εγώ προς το Είναι, Εκδόσεις Έσοπτρον, 2004.

Τα Ορφικά Μυστήρια και η Αρχαία Ελληνική Μεταφυσική, εκδόσεις ΙΩΝ.

Ένα Ουράνιο Τόξο τα Μεσάνυχτα, Εκδόσεις Έσοπτρον, 2005.

Η Ζωή μέσα από το Φωτεινό Καλειδοσκόπιο του Θανάτου, Αθήνα, Τεκτακτύς, 2006.

Αρκαδία, Γεννήτωρ, Ευδαίμων, Πολύτροπη, με 27 έγχρωμες εικόνες του Κων/νου Κεσίδη, Τετρακτύς, 2013.

Μεταφράσεις

Δαλάι Λάμα, Ο Δρόμος για μια ζωή γεμάτη Νόημα, εκδόσεις Έσοπτρον, 2003.

Δαλάι Λάμα Με τα Δικά μου λόγια, η προσωπική διδασκαλία του, εκδόσεις Αρχέτυπο, 2009.

Δαλάι Λάμα Η Τέχνη της Ευτυχίας, Εισαγωγή Ευστάθιος Λιακόπουλος, μετάφραση Έλενα Λυμπέρη, Έσοπτρον, 2000.

Δαλάι Λάμα, Πως θα Δείτε τον Εαυτό Σας, όπως Πραγματικά Είναι. Μετάφραση Ευστάθιος Λιακόπουλος, Θεσσαλονίκη, Αρχέτυπο, 2007.

Dudjom Rinpoche, Η Πεμπτουσία της Πραγμάτωσης, Μετάφραση Ευστάθιος Λιακόπουλος, Θεσσαλονίκη, Αρχέτυπο, 2004.

Khenpo Kunzang Trinley Dorje Tsal

Khenpo Kunzang Trinley Dorje Tsal